Reklama
 
Blog | Mikoláš Adlof

Test

Akční film Test, no, uvidíme. Sobota večer, nuda v Praze, takový malý akční thriller přece nemůže uškodit, ne ? Ohoho. Chyba lávky. Ne že by mi po něm bylo hůř než předtím, ani nijak zvlášť nelituji ztracených dvou hodin, ale už je mi jasné, proč tento film není nijak příliš vysoko hodnocen. Stále však u ostatních lidí nacházím hodnocení vyšší, než to moje.

Od TESTU jsem si nic nesliboval, ale myslel jsem alespoň, že se nenáročně pobavím. Jenže lepších thrillerů než je tento jsem viděl nejmíň tucet. Můžou za to totálně nezajímavé a blbé dialogy. Může za to naprosto podivný, překombinovaný příběh, který je skoro celý film veden ve stylu "nic není tak, jak se zdá" a "všechno je jenom test", aby pak v závěrečných deseti minutách změnil styl o 180 stupňů, a náhle se ona filmová story vyloupla jakožto další převrácená skutečnost, která je vlastně skutečností, ne ale pro toho, kdo si myslel že má vyhráno, a která je koncem testu pro toho, který celou dobu hrál, že neví která bije ??? Celý příběh byl naprosto trapně předvídatelný, až na oněch posledních deset minut, které mě ano, přiznávám, zmátly. K čemu je proboha příběh, který je nezajímavý a předvídatelný, aby se pak na konci mohl scénárista vysmát a převézt všechny diváky tím, že ho změní na naprosto nepředvídatelný ? To dovedu taky. Kdyby ta závěrečná pravda byla alespoň dobře vykonstruovaná a logická, a takříkajíc mě "dostala". Ale i tak bych měl stále z filmu špatný pocit. 110 minut nudy kvůli 10 minutám zábavy ? Ani omylem. Ve skutečnosti bohužel není zábavných ani těch deset minut.

Film ani neoplývá zajímavými momenty, ani zajímavou hudbou. Ta je veskrze standartní, taková ta moderní, rychlá muzika podbarvující "dramatický" děj. Metody výcviku i infiltrační fígle, technika a špionážní hra, to všechno jsem už někde viděl, to vše je zde ukázáno velice diletantsky. Zajímavé na tomto filmu je jenom herecké obsazení, a to Al Pacino a Colin Farell. Oba jsou vcelku slušní, ale proti nim žádné výhrady nemám, když hrajou v takovém špatném filmu, nemůžeme se pak divit, že jejich výkony nebudou kdovíjak super. Možná si říkáte, tak zlé to zase být nemůže, ale tenhle film je podle mě jen průměrný thriller. Ať se snažím sebevíc, stále nenacházím jakýkoliv klad či zajímavost, která by mu pomohla k lepšímu hodnocení. Nic. Absolutní prázdnota. Typický americký akční film. Řekl bych taková tovární výroba. Al Pacino se tváří tajemně, jako šibal, a stále dokola opakuje  "nic není tak, jak se zdá". Colin Farell s tim svým hezounskym kukučem stále dělá zmateného a naštvaného. Měl by se vrátit zpátky do telefonní budky, tam mu to skutečně slušelo. No, a mě nezbývá než se vrátit k Splinter Cell, kterážto je mi oproti filmu TEST zábavnou, realistickou, zajímavou a celkově skvěle zpracovanou alternativou života špiona v současném, moderním světě. Uvidíme se v CIA HQ.
Anebo si pusťte Spy Game, je to podobný téma, a je to vydařené, už jen herecky je mi to sympatičtější (Robert Redford + Brad Pitt) než TEST. Má to inteligentní scénář, a obejde se to i bez akce.      

Hodnocení: 5/10

Reklama